Sunday, April 3, 2011

About Us


"About Us" lebih merujuk kepada saya dimana saya adalah rai yang mana baking segala tempahan kek anda dari beli barang smpilah kek tu smpi ke tangan anda seterusnya yang mengemas pun saya seorang. hehe..

Saya adalah seorang yang menjalankan perniagaan secara sambilan dirumah. BUKANLAH seorang surirumah sepenuh masa tetapi bekerja 8-5 weekday monday to friday kecuali cuti am. haha... pekerjaan tetap saya adalah salah seorang pejawat awam di Putrajaya ini dalam bidang IT.

Sebagai seorang yang bekerja 8-5 weekday monday to friday saya mempunyai masa yang amat2 suntuk untuk menyiapkan order2 customer. masa kerja . saya kerja. mane bleh buat kek di office. haha.. biasanya kalau xde keje rai akan balik dlm 5.15pm dan dalam 5.30 dh smpi rumah.Then baru baking.

sebab tu rai biasa akan limitkan order. tak mampu rai nk amek semua order kalau tangannya satu. mungkin ramai yg kata kenapa xamek assistant. bimbang gak kalau tak kena dgn permintaan customer kan naye kena marah dek customer.. hehe..

Tapiiiii... bukan hari2 rai akan baking. ada jugak dalam sebulan tu rai akan bercuti dari baking. Insan yang bertuah sahaja terpilih. bagi yang tidak terpilih rai minta maaf banyak kalau rai tak dapat nk amek order anda. oleh itu silalah order seminggu sebelum tarikh pickup.

hah lagi satu. berkenaan delivery. delivery hanya hujung minggu sahaja. . Sbb hujung minggulah rai sibuk siapkan kek-kek dan ckelet2 anda semua. terutama hari sabtu. dari celik mata smpi mlm.tp kalau ada order. rai siapkan jugak. Hari kerja rai hanya touch up yg mana patut. sebab itulah jugak rai selalu mintak customer amek depan rumah. sbb rai mgkin xdpt nk turun hantar kebawah kalau rai tgh baking. terbako rumah den kalo tggl kang.. tak berani woooo.... Mohon kerjasama semua customer dapat amek kek. So bolehlah rai tnjuk terus kek tu dalam keadaan baik semasa rai bg. bimbang woo.. bg dlm kotak. tak tnjuk kat customer. nnti ada yg komplem xkena mcm diminta. naye lak. at least kalau tnjuk tu. rai tau rai serahkan kek dalam keadaan baik dan dipersetujui dua2 pihak akan keadaan kek tersebut.

dan lagi. rai ni keje tau.. kekadang kena balik lmbt kalo ada keje opis tak siap. so bg yg rasa nk amek hari keje. rai syorkan amek sehari sebelum tarikh pickup. dan mestilah selepas waktu kerja.. selepas pukul 6 insyallah rai ada kat rumah. tu pun kalau keje kat opis. kalau keje luar cth kursus kat mana2 luar putrajaya. rai tak boleh nk bajet masa rai pukul berapa utk smpi ke rumah. Then, kalau waktu kerja. kalau rai lmbt balas msg or emel or pickup phone. maaflah. mungkin rai dalam miting or ada diskusi dgn staff lain. hehe..

Baking Cake adalah sekadar mengisi masa lapang rai. Untuk release tension keje kat opis tu ha. haha.. mmg org asek cakap. tak letih ke. balik keje buat kek.. tak bila dh tgok hasil dan tgok $$$.. wakakakakakakaka....... oleh itu jgnla cerewet2 sgt yer.. hehehehehhehe......makin tensen kang.. woooooooo....

Dalam kesibukan seharian tu kan. Tak semua customer rai dapat puaskan hati . Oleh itu minta maaf la byk2 kalau ada tersalah cakap atau tersilap apa2. Kami tak sempurna tapi cuba untuk memberikan yang terbaik kepada semua.

YO !!

Sekian Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...